fbpx

RODO dla sklepów internetowych

Rejestr czynności przetwarzania

Artykuł napisany przez Zespół Pharos.pl

Jesteśmy zespołem profesjonalistów z ogromnym doświadczeniem na polu Ochrony Danych Osobowych sięgającym 15 lat – czyli długo przed RODO. To doświadczenie i wiedza nabyta latami współpracy z różnej wielkości firmami pozwala nam dzisiaj sprawnie i z pewnością rozwiązywać problemy naszych klientów.

15 mar, 2023

Przestrzeganie przepisów RODO w sklepach internetowych wymagane jest obecnie przez przepisy krajowe oraz międzynarodowe. Prowadzenie sklepu internetowego, szczególnie w przypadku dystrybucji poza granice kraju, wymaga ich przestrzegania. Szczególnie istotne są przepisy RODO, które weszły w życie w 2018 roku. Dowiedz się czym jest RODO i jakie przepisy narzuca ono na sklepy internetowe.

Czym jest RODO?

RODO to rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, które weszło w życie 25 maja 2018 roku i od tego czasu nakłada określone obowiązki na wszystkie firmy, które przetwarzają dane osobowe, czyli adresem zamieszkania, kontaktem mailowym lub telefonicznym, a także personaliami pozwalającymi na dokładną identyfikację konkretnych osób. Przepisy RODO obowiązują wszystkich, którzy stale lub czasowo przetwarzają dane. Szczególnie istotne jest to w kontekście sklepów internetowych, które często zbierają adresy mailowe klientów oferując w zamian atrakcyjne rabaty lub benefity wynikające z członkostwa w gronie stałych klientów. RODO to zestaw przepisów określających, w jaki sposób przechowywane muszą być dane osobowe w celu zapewnienia ich bezpieczeństwa i chronienia ich przed dostępem nieupoważnionych osób trzecich.  

RODO dla sklepów internetowych

RODO dla sklepów internetowych to specjalna forma polityki prywatności obejmująca zakres przetwarzania danych osobowych, czas ich przechowywania i wykorzystywania. Każdy z użytkowników decydując się na skorzystanie z oferty sklepu internetowego, a nawet pragnący zapoznać się z jego ofertą, zobowiązany jest do jej zaakceptowania, czego często wymaga sam administrator, czyli właściciel sklepu internetowego. To właśnie po jego stronie leży obowiązek stworzenia przejrzystej i czytelnej polityki prywatności, z którą użytkownik ma możliwość się zapoznać zanim wyrazi zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. Regulacje RODO wprowadzone zostały w celu ujednolicenia przepisów związanych z bezpieczeństwem danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej, dlatego obecności RODO dla sklepów internetowych wymagają nie tylko przepisy i normy krajowe, ale również międzynarodowe. 

Jakie obowiązki na właścicieli sklepów internetowych narzuca RODO?

RODO dla sklepów internetowych to rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo biznesu. Administrowanie danymi osobowymi jest nieodłącznym elementem budowania relacji z klientami i konsumentami, dlatego zapewnienie bezpieczeństwa udostępnianym przez nich danym powinno stanowić priorytet nie tylko przez wzgląd na obowiązujące przepisy, ale również zapewnienie bezproblemowych transakcji. Wyrażenie zgody na identyfikację użytkownika w ramach korzystania ze strony internetowej poprzez ciasteczka nie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z zapisami RODO – ta konieczna jest w przypadku zakładania konta na stronie internetowej lub w przypadku zbierania adresów mailowych celem wysyłania swoim klientom newslettera czy też informacji handlowych. Jakie rozpoznać dobrze przygotowane RODO dla sklepów internetowych? Przede wszystkim jego zapisy są przejrzyste i czytelne – klient ma prawo znać jak długo przechowywane będą jego dane, w jaki sposób będą wykorzystywane i czy będą one przekazywane innym podmiotom.

Autorami tego postu są

Profil autora

Jesteśmy zespołem profesjonalistów z ogromnym doświadczeniem na polu Ochrony Danych Osobowych sięgającym 15 lat – czyli długo przed RODO. To doświadczenie i wiedza nabyta latami współpracy z różnej wielkości firmami pozwala nam dzisiaj sprawnie i z pewnością rozwiązywać problemy naszych klientów.

Zespół Pharos.pl

Jesteśmy zespołem profesjonalistów z ogromnym doświadczeniem na polu Ochrony Danych Osobowych sięgającym 15 lat – czyli długo przed RODO. To doświadczenie i wiedza nabyta latami współpracy z różnej wielkości firmami pozwala nam dzisiaj sprawnie i z pewnością rozwiązywać problemy naszych klientów.

Może Ci się spodobać…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

 
 

Pharos Michał Zajdowicz

REGON: 300261731
NIP: 7791290942

kontakt@pharos.pl

+48 505 156 508

+48 608674589

Poznań – Siedziba firmy

Rynek Łazarski 18 lok. 1, 60-733 Poznań

Warszawa – Biuro

Plac Inwalidów 10, 01-552 Warszawa

Skontaktuj się z nami

Napisz do nas, odpisujemy lub oddzwaniamy maksymalnie w następnym dniu roboczym! 

To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
Ta zgoda jest wymagana
Ta zgoda jest wymagana
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Pola oznaczone gwiazdką (*) są polami wymaganymi do przesłania formularza.
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!